Tendinţe 2017. Marea oportunitate pentru piaţa de asigurări în 2017: echilibrarea structurii prin vânzări mai mari de poliţe non-auto

Autor: Anelis Baciu 04.01.2017
Asigurările, o piaţă de două miliarde de euro, au în faţă tot un an dificil ca urmare a mo­dificărilor legislative care au avut loc anul trecut pe linia RCA, însă partea bună a acestor schim­bări ar putea consta în determinarea asigurătorilor să pună în practică cu mai mult interes strategiile de di­ver­si­fi­care a businessurilor pe segmentul poliţelor facul­ta­tive. Alături de diversificare, prin­cipalele ten­dinţe vor fi continuarea creş­terii vân­ză­ri­lor de asigurări de sănă­ta­te, ma­jo­rarea tarifelor la RCA în a do­ua parte a anu­lui, dar şi slă­birea pute­rii brokerilor în piaţă.
 
 
♦ Limitarea creşterii subscrierilor pe linia RCA şi schimbare de focus spre piaţa non-auto din partea asigurătorilor
 
Creşterea vânzărilor şi în afara sferei poliţelor auto obli­gatorii (RCA) va fi una dintre principalele direcţii strategi­ce pe care companiile de asigurări vor în­cer­ca să le implementeze în acest an. Reuşita aces­tei stra­tegii nu depinde însă numai de pro­mo­va­rea mai intensă a poliţelor facultative de către asigu­ră­tori şi de tarife reduse, ci şi de interesul şi ce­rerea popu­laţiei. Cert este însă că bună parte din jucă­to­rii rămăşi în piaţă şi-au dat seama că nu îşi mai pot permite să rămână captivii segmentelor de asigurare tradiţio­na­le care generează pierderi mari şi ţin piaţa de profil pe loc. Este de aşteptat ca asigurătorii să meargă mai mult pe poliţe facul­ta­ti­ve şi produse corporate, mai ales dacă şi pro­iec­tele legate de dezvoltarea infrastructurii se vor dezgheţa.