Tendinţe 2017. Marea oportunitate pentru piaţa de asigurări în 2017: echilibrarea structurii prin vânzări mai mari de poliţe non-auto
Autor:
Anelis Baciu
04.01.2017
Asigurările, o piaţă de două miliarde de euro, au în faţă tot un an dificil ca urmare a modificărilor legislative care au avut loc anul trecut pe linia RCA, însă partea bună a acestor schimbări ar putea consta în determinarea asigurătorilor să pună în practică cu mai mult interes strategiile de diversificare a businessurilor pe segmentul poliţelor facultative. Alături de diversificare, principalele tendinţe vor fi continuarea creşterii vânzărilor de asigurări de sănătate, majorarea tarifelor la RCA în a doua parte a anului, dar şi slăbirea puterii brokerilor în piaţă.
♦ Limitarea creşterii subscrierilor pe linia RCA şi schimbare de focus spre piaţa non-auto din partea asigurătorilor
Creşterea vânzărilor şi în afara sferei poliţelor auto obligatorii (RCA) va fi una dintre principalele direcţii strategice pe care companiile de asigurări vor încerca să le implementeze în acest an. Reuşita acestei strategii nu depinde însă numai de promovarea mai intensă a poliţelor facultative de către asigurători şi de tarife reduse, ci şi de interesul şi cererea populaţiei. Cert este însă că bună parte din jucătorii rămăşi în piaţă şi-au dat seama că nu îşi mai pot permite să rămână captivii segmentelor de asigurare tradiţionale care generează pierderi mari şi ţin piaţa de profil pe loc. Este de aşteptat ca asigurătorii să meargă mai mult pe poliţe facultative şi produse corporate, mai ales dacă şi proiectele legate de dezvoltarea infrastructurii se vor dezgheţa.