Piaţa auto a revenit la peste 100.000 de maşini vândute Românii au plătit 1,7 mld. € pe maşini noi în 2016
Piaţa auto locală a revenit oficial la peste 100.000 de autoturisme noi livrate într-un an, după ce anul 2016 s-a încheiat cu un volum de cel puţin 110.000 de maşini, potrivit estimărilor ZF făcute pe baza datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările către persoanele fizice, care au reprezentat în 2016 circa 20% din piaţă, au fost susţinute de programul Rabla, care deşi demarat târziu a fost extins treptat de la 17.000 la 25.000 de tichete a 1.500 de euro fiecare, ajungând astfel la volumul din anul anterior. Pe de altă parte, în timp ce pe maşini noi românii au cheltuit 1,7 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, piaţa maşinilor vechi importate din Vest s-a ridicat la 2 mld. euro, luând un preţ mediu de 7.000 de euro pentru cele circa 290.000 de maşini înregistrate. Anul acesta este posibil ca importurile de automobile vechi să explodeze, în condiţiile în care timbrul de mediu a fost eliminat.
Dacia a fost în continuare brandul cu cele mai mari vânzări, cu circa 34-35 de mii de autoturisme noi livrate, potrivit estimărilor ZF, în creştere cu 3%, în contextul în care spre finalul anului a lansat noile Logan şi Sandero facelift.