Românii au făcut shopping de 3 mld. euro în decembrie

Autori: Cristina Roşca , Mădălina Dediu Panaete 10.01.2017

Românii au lăsat în magazine în luna decembrie circa 3-3,6 mld. euro, cei mai mulţi bani mergând către alimente, iar restul sumei fiind împărţit între haine, cosmetice, produse electro IT, jucării şi mobilier, potrivit calculelor ZF - pe baza datelor din piaţă. Jucătorii din piaţă spun că au simţit o creştere a vân­ză­rilor în decembrie 2016 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, măsurile de relaxare fiscală şi majorările salariale făcân­du-i pe români să îşi deschidă mai uşor portofelul în ultima lună din an.

Luna decembrie, sinonimă cu forfota căutării de cadouri, este de departe cea mai bună din an pentru tot comerţul, contribuind cu 25- 30% din încasările anuale în cazul retailerilor de jucării sau electroIT şi cu 13-17% pentru jucătorii din modă. La alimente ponderea variază între 10 şi 12% în funcţie de format.

Pentru industria alimentară şi a băuturilor în general, luna decembrie reprezintă vârful vânzărilor, însă pentru anumite segmente de piaţă ea are o importanţă chiar mai mare.