Gabriela Gheorghe, CEO al distribuitorului ELKO: În cinci ani businessul ELKO s-a dublat şi a ajuns în 2016 la 70 milioane de dolari. Ţinta companiei este să majoreze ponderea soluţiilor în venituri de la 20%, cât e în prezent, la 50%

Autor: Adrian Seceleanu 19.01.2017

ELKO România (Elkotech), unul din cei mai mari jucători de pe piaţa locală de produse şi soluţii de IT, estimează că va încheia anul 2016 cu afaceri de peste 70 mil. dolari, dublu faţă de businessul înregistrat în urmă cu cinci ani de zile.

„Cele 70 de milioane de dolari reprezintă o cifră dublă faţă de businessul de acum cinci ani. Însă pentru noi e mai important să vedem cum am evoluat în aceşti ani şi să creştem la fel de susţinut şi în anii care urmează“, a declarat într-un interviu pentru ZF Gabriela Gheorghe, care a preluat în 2011 funcţia de director general al companiei.

Compania a adus anul trecut modificări structurii organizatorice pentru a susţine, spune Gabriela Gheorghe, dezvoltarea pe termen lung a ELKO România „în noul context al pieţei“ - respectiv concentrarea pe businessul de soluţii. „Se foloseşte frecvent pe piaţa de distribuţie IT&C un termen la modă - livrăm servicii cu valoare adăugată. Şi, de fapt, înseamnă că mai punem o fundă la pachetul pe care îl livrăm, să fie mai atractiv -  transport, termene mai bune de plată, servicii presales etc. Lucruri pe care le facem de mult timp şi, sincer vorbind, le fac toţi distribuitorii. Noi vedem valoarea adăugată în a le oferi partenerilor suport care să îi ajute să se diferenţieze şi să livreze către clientul final soluţia prin care acesta să-şi îmbunătăţească productivitatea. În aceasta constă frumuseţea businessului de soluţii: nu urmează un tipar ge­neral valabil.