Producător român sau străin? Ce aleg cei care vor să îşi construiască sau să-şi renoveze casele

Autor: Alina-Elena Vasiliu 20.01.2017

Producătorii români de materiale de construcţii precum Cemacon sau grupul Fabryo-Atlas au ales să-şi concentreze distribuţia pe piaţa locală, în condiţiile în care, spun ei, clienţii români au mai multă încredere în produsele locale care au instrucţiunile sau eticheta în limba română şi vin cu o infrastructură de suport post-vânzare.

„Strategia noastră include deo­camdată vânzarea în piaţa internă, cu atât mai mult cu cât ne confruntăm cu atin­gerea capacităţii maxime de pro­ducţie. Ne concentrăm pe eficien­ti­za­rea comercială pe piaţa din România, mai ales că exportul în ţările vecine, în acest context geopolitic, nu ar asigura o pro­fita­bilitate mai mare. Vom rămâne la piaţa internă deocamdată”, spune Liviu Stoleru, directorul general Cema­con, producător de cărămizi.

Pe piaţa de materiale de finisaje pen­tru construcţii (finisaje decorative, hidro­izolaţii, finisaje pentru structuri şi termoizolaţie), peste 90% din consum este produs şi achiziţionat de pe piaţa locală.