EY:Revenirea fenomenului fuziunilor şi achiziţiilor ar putea continua şi în 2017 pe plan mondial, în pofida naţionalismului geopolitic în creştere

Autor: Roxana Rosu 23.01.2017

Tranzacţiile internaţionale rămân un element de bază al agendei companiilor, în ciuda naţionalismului geopolitic în creştere, valoarea globală a fuziunilor şi achiziţiilor urmând să aibă o evoluţie ascendentă în acest an, potrivit unui studiu EY.

Creşterea va rămâne principala preocupare a executivilor în 2017, în contextul în care schimbările ameţitoare din mediului de afaceri depăşesc ca intensitate îngrijorările legate de permenenta incertitudine geopolitică.

Fuziunile şi achiziţiile (M&A) sunt, în prezent, un element de bază al strategiei corporative de azi – alături de firmele mixte, alianţe şi parteneriate – şi cea mai rapidă modalitate de creştere. În pofida gradului ridicat de incertitudine din cursul anului trecut, 2016 a fost unul dintre cei mai buni ani pentru încheierea de tranzacţii. Chiar dacă valoarea globală a tranzacţiilor – 3.500 miliarde dolari– a scăzut cu 17% faţă de 2015, un an record din acest punct de vedere, anul 2016 a marcat, per ansamblu, o creştere de 9% faţă de 2014 şi de 44% faţă de 2013.

Revenirea fenomenului fuziunilor şi achiziţiilor ar putea continua şi în 2017, aducând executivii la masa negocierilor.

"Directorii executivi trebuie să-şi îmbunătăţească modelul de business pentru a face faţă schimbărilor viitoare. Investiţiile organice s-ar putea dovedi insuficiente, iar fuziunile şi achiziţiile pot constitui o cale mai rapidă către inovaţie şi creştere. Securizarea afacerii în faţa transformărilor viitoare din piaţa va fi un motor-cheie în zona M&A, în anul 2017", spune Florin Vasilică, liderul Departamentului de asistenţă în tranzacţii al EY România.

Din totalul tranzacţiilor înregistrate anul trecut, 9.616 au fost trans-sectoriale şi au valorat împreună 937 miliarde dolari – o creştere de 11% faţă de 2015 – ceea ce semnalează faptul că executivii caută să atingă nivelul de inovare necesar pentru stimularea reinventării pe scară mai largă a propriilor modele de afaceri şi a sectoarelor din care fac parte companiile lor.