Lactalis şi-a potolit setea de achiziţii cu Albalact şi Covalact, dar micii producători nu văd cu ochi buni expansiunea agresivă a multinaţionalei franceze. "În scurt timp, grupul Lactalis va deţine un pachet majoritar al segmentului de piaţă, foarte aproape de monopol, fiind în poziţia de a dicta preţul de piaţă“

Autor: Roana Rotaru 06.02.2017
Achiziţiile gigantului francez de lac­tate Lactalis, care a cumpărat pe piaţa ro­mânească proce­sa­torii La Dorna (2008) şi Al­ba­lact (2016) şi care aş­teap­tă acum avizul Con­si­liului Con­cu­renţei pen­tru pre­luarea Co­va­lact, nu sunt vă­zute cu ochi bun de micii pro­ce­satori români, care se tem de un mo­no­pol.

Consiliul Concurenţei nu a văzut însă până acum motive de îngrijorare în achi­ziţiile realizate de francezi pe piaţa lo­cală.

„Am aprobat preluarea Albalact. Covalact e încă în analiză. În cazul Albalact, nu suntem îngrijoraţi de con­cen­trarea producătorilor versus marile lan­ţuri de magazine. Sunt destul de puter­nice marile lanţuri de magazine, se des­curcă în negociere. Am fost mai pre­cupaţi de puterea lor de negociere cu fur­nizorii de lapte, cu fermierii, şi aici, pentru că Lactalis aduce mult lapte din import, în analiza noastră, situaţia fermierilor nu devenea mai dificilă“, a spus Bogdan Chiriţoiu în cadrul unei con­ferinţe de presă organizate la sfâr­şitul lunii ianuarie la sediul instituţiei.

În Franţa însă, ţara de orgine a Lactalis, fermierii au avut de pătimit din cauza preţurilor mici de achiziţie a lap­telui oferit de gigantul francez. Potrivit pu­blicaţiei Business Insider, la sfârşitul lunii august a anului trecut fermierii fran­cezi protestau pentru că Lac­talis le oferea doar 257 de euro pe 1.000 litri de lapte, cu între 10 şi 30 de euro mai puţin decât ofereau competitori precum Danone, Sodiaal sau Bel.