Miroslav Majoros, şeful Telekom România: Nu văd nicio tranzacţie sau fuziune la orizont între operatorii telecom, nu se întrevăd schimbări majore pe piaţa din România

Autor: Adrian Seceleanu 07.02.2017
Piaţa de telecom din România, cu o valoare anuală a încasărilor din servicii de aproximativ 3,2 miliarde de euro, nu va trece nici în 2017 printr-o tranzacţie care să-i schimbe semnificativ struc­tura, estimează Miroslav Majoros, şeful Telekom România.
 
„O mişcare semnificativă ar presupune o achiziţie sau o fuziune, iar eu nu văd ve­nind aşa ceva în orizont“.
 
Patru mari grupuri - Orange, Telekom, Voda­fone şi RCS & RDS, - căruia i se adau­gă şi UPC, - aflat într-o creştere sus­ţi­nută în ultimii ani - „absorb“ cea mai mare parte a banilor cheltuiţi de con­sumatori şi com­panii pe servicii de co­municaţii şi diver­tis­ment. În rândul jucă­torilor cu venituri semni­ficative pe piaţă mai intră şi AKTA, com­panie de cablu concentrată pe mediul rural şi oraşele mici  şi deţinută de un fond de investiţii.
 
Telekom s-a retras în ultimii ani inclusiv de pe piaţa achiziţiilor de jucători mai mici de pe cablu TV, lăsând spaţiu de desfăşurare RCS&RDS, AKTA şi chiar UPC. Grupul s-a concentrat mai degrabă pe trecerea de la bran­durile Cosmote şi Romtelecom la Telekom în 2014 şi apoi pe integrare a opera­ţiunilor şi îmbunătăţire a rezultatelor, fără a pune astfel nici măcar la nivel de prin­cipiu problema unei achiziţii mai mari pe piaţa locală.