Lanţurile Hilton şi AccorHotels Din România îşi pun siglele pe şase hoteluri în 2017. Investiţia într-o cameră de hotel se ridică la 80.000-100.000 de euro în Bucureşti, dar marile lanţuri preferă să afilieze unităţi deja existente
Investiţia într-o cameră de hotel se ridică la 80.000-100.000 de euro în Bucureşti, dar marile lanţuri preferă să afilieze unităţi deja existente, pe care antreprenorii care le deţin le renovează pentru a se ridica la standardele cerute.
Şase hoteluri vor fi deschise în acest an sub branduri internaţionale, cel mai activ jucător fiind lanţul american Hilton care şi-a asigurat patru din cele şase inaugurări din 2017, arată o analiză a ZF pe baza datelor furnizate de compania de consultanţă în domeniul ospitalităţii Fivestar Hospitality. Hampton by Hilton la Iaşi, Hilton Garden Inn în Bucureşti, DoubleTree by Hilton în Ploieşti şi Cluj, ibis Styles în Arad şi Mercure în Bucureşti sunt cele şase hoteluri deschise în acest an.
Investiţiile totale în aceste hoteluri ajung la 40-50 de milioane de euro şi sunt făcute în marea lor majoritate de antreprenori locali, conform calculelor ZF.
Lanţurile internaţionale au văzut potenţialul de dezvoltare pe piaţa locală odată cu creşterea economică din ultimii ani, a numărului de turişti străini, dar şi a gradului mic de afiliere, de doar 7% faţă de 22% media europeană.
Radu Enache, acţionar al lanţului hotelier Continental şi proprietarul hotelurilor care funcţionează sub brandul Ibis deţinut de AccorHotels, consideră însă că dezvoltarea lanţurilor internaţionale pe plan local prin afilierea unor unităţi deja existente arată lipsa de experienţă a antreprenorilor în managementul hotelier.
„Eu mă gândesc foarte serios să dezafiliez cele patru hoteluri ale mele pentru că eu reuşesc să exploatez hotelurile sub sigla Continental, o marcă naţională, în mai bune condiţii şi cu mai puţine cheltuieli decât o face lanţul internaţional, cel puţin în această perioadă în care România suferă“, a spus antreprenorul. Continental Hotels cuprinde hotelul Grand Hotel Continental (5 stele) din Capitală, Continental Forum (4 stele) din Arad, Continental Forum (4 stele) din Oradea. În total, cele 14 unităţi de cazare deschise sub brandurile Continental, Hello Hotels şi Ibis au aproape 2.000 de camere.
Anul trecut gradul de ocupare al hotelurilor din Bucureşti a urcat la 71%, faţă de 68% în anul anterior, iar în afara Capitalei indicatorul a urcat la peste 60% faţă de 57% în anul anterior, conform datelor companiei de cercetare STR Global, citate de Fivestar Hospitality.