Şeful Hyundai: Eliminarea timbrului de mediu duce la „deblocarea“ maşinilor vândute în 2009, iar acest lucru va genera creştere şi pe piaţa maşinilor noi

Autor: Bogdan Alecu 10.02.2017

Teodor Brusalis, directorul general al Hyundai Auto România, estimează o creştere de circa 10% a pieţei auto în acest an, avans care ar duce vânzările totale spre 156.000  de autovehicule.



Eliminarea timbrului de mediu pentru maşinile nou înma­tri­culate, dar şi pentru cele pentru care anterior nu s-a plătit taxa, va permite din nou comer­cia-lizarea pe piaţa locală a maşinilor înregistate înainte de 2007 sau, mai important, a celor înmatriculate în 2009.

În urmă cu opt ani, guvernul de atunci, în încercarea de a susţine piaţa auto aflată în cădere liberă, a eliminat taxa de mediu de la acea vreme pentru toate autoturismele cu motoare mai mici de 2,0 litri.

Ulterior, când taxa a fost reintrodusă aceasta trebuia achitată, însă pe măsură ce au intrat în vigoare noile norme de poluare Euro 5, respectiv Euro 6, pentru maşinile  din 2009 taxa devenea tot mai mare, astfel încât ce a părut un avantaj în 2009 s-a transformat ulterior într-o capcană.