Producătorii români de material rulant se zbat să prindă contracte în străinătate. „Într-o ţară normală, statul susţine industria, la noi nu se întâmplă asta“
Dacă înainte de Revoluţie toate mijloacele de transport erau de fabricaţie românească, de la locomotive, metrouri, autobuze sau tramvaie, în prezent abia se pot număra pe degetele de la o mână unităţile care mai produc astfel de vehicule.
De altfel, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad nu este singurul industriaş care s-a plâns de lipsa de susţinere din partea statului în momentele de criză. Şi oficialii companiei Softronic, care produce la Craiova singurele locomotive electrice din Europa Est, negociau anul trecut contracte în Austria şi Ungaria dată fiind lipsa de comenzi pentru locomotive de pe piaţa locală.
„Atâta timp cât în România nu se pune problema să fie vreo comandă, mergem în străinătate. Orice Guvern responsabil ar trebui să îşi susţină producătorii“, a spus Radu Zlatian, directorul de comunicare al Softronic Craiova.