Cea mai nouă tendinţă pe piaţa muncii: smartphone-ul devine un element central în trainingul angajaţilor

Autor: Adelina Mihai 02.03.2017

Angajaţii care participă la pro­grame de training primesc ulterior de la trainer un video cu o situaţie din viaţa reală din business (cum ar fi, de exemplu, o reclamaţie a unui client nemulţumit), după care sunt invitaţi să se filmeze, cu smartphone-ul sau cu orice alt device, ca şi cum ar fi acolo şi ar rezolva problema.

După această etapă, ei primesc feedback de la trainer în legătură cu modul în care au abordat situaţia. Cam aşa s-ar descrie, pe scurt, „micro­learningul”, cea mai nouă tendinţă din programele de dezvoltare a anga­jaţilor.

„Când vorbim despre trainingul clasic, desfăşurat în sala de curs, sau despre programele de e-learning, se ridică de fiecare dată întrebarea: «Cât de mult din informaţii le rămân angajaţilor în minte?». Exerciţiile practice sunt esenţiale pentru ca angajaţii trimişi la training să reţină cât mai mult din ceea ce învaţă, iar microlearningul îi impulsionează pe angajaţi să exerseze”, a explicat Andreas Kambach, managing director al companiei  de training şi dezvoltare personală Triple A din Germania, care vinde şi instrumente de microlearning. El a fost prezent marţi la Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat de firma de training Ascendis, care livrează pe plan local şi programe de microlearning.