Povestea antreprenorului care a construit la Cluj grupul de restaurante Marty, cu 500 de salariaţi şi afaceri de 10 milioane de euro. Când avea 15 ani a plecat în SUA cu 300 de dolari în buzunar, fără să cunoască limba engleză şi s-a angajat la o companie de IT

Autor: Cristina Roşca 04.03.2017

♦ Antreprenorul Marceluş Suciu a intrat în businessul cu restaurante acum 17 ani când a deschis prima unitate din Cluj.

♦ Omul de afaceri deţine azi în Cluj cinci restaurante, mai multe cafenele şi bistrouri şi o companie de catering şi evenimente.



„Povestea a început în anul 2000, cu un restaurant Marty Caffe micuţ şi cochet deschis pe Calea Moţilor în Cluj. În prezent Marty Restaurants este cel mai mare lanţ de restaurante din Cluj-Napoca, cu cinci unităţi amplasate în zone cheie din oraş şi cu o a şasea în curs de amenajare“, spune antreprenorul într-unul dintre primele sale interviuri. Deşi asemă­nătoare, restaurantele sunt diferite între ele în acelaşi timp, explică Marceluş Suciu.

„În 17 ani, am ajuns la peste un milion de oaspeţi care ne trec pragul anual, cifra de afaceri fiind în continuă creştere.“

Grupul Marty este format însă dintr-un total de cinci branduri, respectiv lanţul de restaurante Marty Restaurants (cinci unităţi, o bucătărie comisar, plus încă un spaţiu în curs de amenajare), Marty Events, respectiv divizia de catering şi evenimente, Olivo Caffe & Bistro, Bistro Bujole şi Olivo Coffee Roasters, prima prăjitorie de cafea din Transilvania. Bucătăria comisar este o bucătărie centrală, respectiv un spaţiu de producţie de unde se asigură materia primă pentru toate restaurantele.

„De asemenea, anul trecut în decembrie, în colaborare cu Dan Isai, fondatorul Salad Box, am inaugurat un brand de cafenele de specialitate, Narcoffee Roasters. Momentan deţinem două unităţi în Cluj, iar planurile includ deschiderea unui număr de minimum şase cafenele în Cluj şi Bucureşti.“ Pe termen scurt, antreprenorul afirmă că investiţia va fi extinsă la nivel naţional, iar pe termen mediu planurile vizează exportul conceptului şi pe plan internaţional.

În prezent toate unităţile grupului controlat de Marceluş Suciu sunt operate direct, însă antreprenorul nu exclude posibilitatea dezvoltării în sistem de franciză.

„Planurile de dezvoltare includ extinderea la nivel naţional, deschiderea de unităţi noi, lansarea de branduri şi concepte noi, despre care încă nu pot să dezvălui prea multe detalii. Suntem asaltaţi cu cereri de franciză şi mă bucură faptul că oamenii îşi doresc să multiplice reţeta noastră. Luăm în calcul francizarea (...).“