Antreprenori locali. Familia Rapotan renunţă treptat la franciza Mr. Bricolage după ce vânzarea a eşuat

Autor: Alina-Elena Vasiliu 06.03.2017

Distribuitorul român de ma­te­riale de construcţii şi finisaje Ara­besque din Galaţi a investit 10 mil. euro în deschiderea în Iaşi a unui ma­gazin sub brandul MatHaus, primul cu acest nume. Unitatea înlo­cu­ieşte fostul magazin Mr. Brico­lage aflat tot în por­tofoliul Arabesque.

„Spaţiul din Iaşi nu este închiriat, ci este cum­pă­rat de noi. Cu siguranţă vom mai deschide ma­ga­zine MatHaus şi în alte oraşe, dar nu pot spune acum unde şi când“, spune Angela Rapo­tan, care, împreună cu soţul ei, Cezar Rapotan, a pus bazele businessului Arabesque, ajuns la 1,8 mld. lei. Doar piaţa locală este responsabilă pentru peste 85% din cifra de afaceri.

Compania a trecut şi magazinul Mr. Bricolage din Piteşti sub brandul Arabesque, astfel că acum singura unitate care a rămas sub acest brand se află pe Calea Vitan din Bucureşti.

Grupul britanic Kingfisher, care şi-a făcut intrarea pe piaţa locală prin preluarea magazinelor Bricostore, anunţase în 2014 că intenţionează să preia reţeaua franceză Mr. Bricolage, însă a renunţat la acest proiect în 2015. Acum, familia Rapotan renun­ţă treptat la acest brand pe care-l deţine în franciză, potrivit datelor ZF.