Ce puteţi citi în numărul din această săptămană al revistei Business Magazin

Autor: Ioana Mihai-Andrei 07.03.2017

"Digitalizarea educaţiei bate pasul pe loc", materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămană, este o analiză amplă a felului în care este folosită tehnologia în educaţie. În acest moment, ponderea între învăţămantul clasic şi cel digital în Romania este în raport de 95% la 5%. Tehnologia acaparează tot mai mult din viaţa noastră, fiind folosită în multe aspecte cotidiene, într-o măsură din ce în ce mai mare. Însă, în vreme ce unele ţări alocă procente consistente din PIB educaţiei, care este considerată esenţială, în Romania învăţămantul este tratat ca ruda mai săracă, iar digitalizarea face paşi şovăielnici. eLearningul reprezintă deja o parte esenţială a trainingului primit de angajaţi, însă educaţia din şcoli pare să nu urmeze acelaşi trend. Cel puţin, nu deocamdată. Deşi piaţa serviciilor pe segmentul educaţional se dezvoltă pe zi ce trece, problema stă, în continuare, în gradul scăzut de implementare la nivelul şcolilor, mai exact lipsa fondurilor şi a unei legislaţii care să permită unităţilor şcolare să adopte soluţii moderne de management educaţional.

În spaţiul digital actual se vorbeşte hackeri, de atacuri, de vulnerabilităţi sau de sisteme de protecţie, dar rareori este menţionată şi nevoia de antrenament al unui specialist în securitate. La fel ca un fotbalist, şi un specialist în securitate trebuie să se antreneze pentru a vedea ce metode de atac există şi cum le poate bloca. Pentru antrenamentele în securitate cibernetică sunt folosite laboratoarele virtuale unde calculatoarele sunt făcute în mod voit vulnerabile, adică au portiţe prin care hackerii pot intra, iar specialiştii în securitate trebuie să găsească metode de a bloca aceste portiţe, conform unui material din Business Magazin.

Doar Varşovia se poate lăuda cu plusuri mai mari decat bursa de la Bucureşti, care creşte spectaculos, deşi 2017 se poate transforma într-un an plin de capcane şi schimbări de direcţie în toată lumea, arată articol un din această săptămană în revista Business Magazin.