Piaţa biscuiţilor dulci ajunge la 1 mld. lei. Eugenia rămâne cel mai bine vândut brand

Autor: Mădălina Dediu Panaete 09.03.2017
Primii cinci jucători, din care patru sunt deţinuţi de antreprenori români şi străini, au luat jumătate din piaţă. Mondelez, care deţine branduri precum Milka sau Oreo, este singurul importator prezent cu branduri în top.

Consumul de biscuiţi dulci a ajuns anul trecut la 50 de milioane de kilograme, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, acesta fiind al cincilea an de creştere a pieţei, arată datele com­paniei de cer­cetare de piaţă Euro­monitor.

Astfel, consumul de bis­cuiţi şi napolitane a atins anul trecut pragul de circa 2,5 kilograme per capita. Cu toate acestea, România este departe de a atinge nivelul consumului din ţări pre­cum Germania, Spania sau Ungaria, unde vânzările sunt chiar de două ori mai mari.

În Germania con­sumul de bis­cuiţi se situează la 3,6 kilograme per capita, în Italia şi Spa­nia la 6,1 kilograme pe cap de locuitor, în Franţa la 5,1 ki­lo­grame per capita, iar în Ungaria la 3 ki­lo­grame per capita. Pe de altă parte, consum mai mic au ţări precum Bulgaria (2,3 kg) şi Polonia (1,7 kg).

În valoare, piaţa de biscuiţi dulci a ajuns anul trecut la 958 de milioane de lei (215 mil. euro), având o creştere continuă în ultimii ani. Astfel, faţă de 2012, piaţa a avut o creştere de peste 40% în valoare şi se îndreaptă către nivelul de 1 miliard de lei.