Paşi mici şi lenţi spre digitalizare. Cum încearcă companiile să ţină pasul cu noile tehnologii din domeniul educaţiei

Autor: Georgiana Călin 12.03.2017

„România va ţine pasul cu aceste schimbări, dar adaptat la contextul social existent, la ritmul de schimbare şi rata de adopţie a tehnologiei”, declară Veronica Dogaru, corporate communication manager al Orange. În acest sens, educaţia este pilonul principal pentru majoritatea iniţiativelor Orange România de implicare în comunitate, spune aceasta.

Una dintre aceste iniţiative este proiectul „Digitaliada”, proiect  pilot ce urmăreşte promovarea educaţiei digitale şi îmbunătăţirea performanţei şcolare a elevilor prin folosirea tehnologiei şi a unor materiale didactice digitale. Fundaţia Orange şi-a propus să identifice comportamentul părinţilor, profesorilor şi al elevilor cu privire la utilizarea tehnologiei în procesul educaţional şi a pornit cu o analiză a situaţiei din România, realizată în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă GfK, în 2015.

Studiul a arătat că 90% dintre şcolile din mediul rural au un laborator IT, însă doar jumătate dintre acestea sunt conectate la internet şi în numai trei sferturi dintre şcoli echipamentele sunt şi funcţionale; cu toate acestea, mulţi profesori se declară interesaţi de educaţia digitală. 

Pe baza rezultatelor, au fost luate mai multe decizii. Pe de o parte, cea a promovării educaţiei digitale, printr-o serie de modele de practici implementate în 10 şcoli din mediul rural la clasele V-VIII, pe parcursul întregului an şcolar 2016-2017. Pentru asta, Fundaţia Orange a finanţat construirea unor laboratoare digitale şi a pus la dispoziţia elevilor şi a profesorilor echipamente electronice şi IT dar şi conţinut digital educaţional pentru materiile matematică şi informatică.

Citiţi continuarea în Business Magazin