Wolfgang Schulz, BMW Româ­nia: Românii sunt interesaţi tot mai mult de tehnologie, vedem o creştere puternică pe maşini electrice

Autor: Bogdan Alecu 13.03.2017

Din cele aproape 200 de automobile electrice şi hibride de tip plug-in (care pot încărca bateria pentru motorul electric şi de la o priză) vândute anul trecut în România, o treime sunt maşini BMW.



Wolfgang Schulz, di­rec­tor general al BMW Group Româ­nia, spune că noile tehnologii din seg­men­tul premium au deschis apetitul ro­mâ­nilor pentru ma­şini de ultimă generaţie, motiv pen­tru care şi mărcile din această clasă înre­gistrează creşteri mai puternice decât piaţa totală.

„Clienţii auto­mo­bilelor pre­mi­um sunt mai atenţi la noutăţi şi la ino­vaţii. Spre exem­plu, anul trecut a fost un an bun pen­tru noi şi în ceea ce priveşte vân­zările de maşini electrice. Românii sunt interesaţi de ino­vaţii. Am avut un început bun şi vom continua în acest ritm“, a spus Wolfgang Schulz, director general al BMW Group România.

Reprezentanţa locală a grupului ger­man a livrat anul trecut pe piaţa lo­ca­lă 62 de automobile electrice şi hi­bri­de. Dintre acestea, 37 sunt BMW i3, şase sunt BMW i8, modelul sport hi­brid, dar şi 18 SUV-uri BMW X5 xDrive40e iPerformance, un Seria 3 330e, trei limuzine BMW 740e iPerfro­mance şi trei BMW 225xe iPerfor­mance. Pe piaţa locală singurii dealeri autorizaţi pentru a vinde BMW i sunt Automobile Bavaria şi APAN din Iaşi.

Iniţial, targetul de vânzări stabilit la începutul anului trecut pentru sub-brandul i era de 24-25 de maşini, în con­diţiile în care era anunţat programul Rabla Plus, prin care erau oferite 100 de ti­chete a 4.500 de euro fiecare pentru achi­ziţia de maşini electrice.