Ce rezultate a avut Telekom Fix (fostul Romtelecom) pe segmentele cheie de business în mandatele ultimilor cinci şefi

Autor: Adrian Seceleanu 14.03.2017

Cele mai dure restructurări, când fostul Romtelecom a concediat peste 20.000 de oameni, dar şi cele mai mari creşteri pe TV şi net fix au avut loc în mandatele lui James Hubley şi Yorgos Ioannidis.



Serviciile de televiziune relansate de fostul Romtelecom în noiembrie 2006 sub brandul Dolce sunt singurele din portofoliul fostului monopol din telefonia fixă care au înregistrat o creştere constantă în perioada 2003-2016, sub toţi cei cinci directori generali care au condus compania în această perioadă, spre deosebire de telefonia fixă - care a scăzut constant - şi de serviciile de internet fix - care nu au mai crescut din mandatul grecului Stefanos Theocharopoulos, ultimul şef al  operatorului numit de „centrul” OTE din Atena.

Cel mai dur proces de restructurare a companiei a fost cel derulat în mandatul americanului James Hubley, perioadă în care Romtelecom a trecut de la o echipă de 29.000 de oameni la una de puţin peste 12.000. Tot în cei aproape patru ani de mandat ai lui Hubley operatorul a atins cel mai mare număr de clienţi pe telefonia fixă - 4,337 milio­ane în decem­brie 2004, dar şi cea mai puter­nică pră­buşire de pe acest segment: în urmă­toarele 10 trimestre opera­to­rul a pierdut peste 800.000 de clienţi. Bilanţul lui Hubley este unul pozitiv pe segmentul TV, chiar dacă în 2005 fostul Romtelecom a vândut compania de cablu Cable Vision of Romania (CVR), în condiţiile în care serviciul de televiziune prin satelit Dolce, lansat în noiembrie 2006, a câştigat în aproximativ 2 luni circa 60.000 de clienţi, cu 10.000 mai mulţi decât cei pe care îi avea în portofoliu CVR. Lansarea Dolce a fost una dintre cele mai importante mutări strategice realizate de Romtelecom în perioada 2003-2016.