Vânzarea agresivă de RCA la tarife plafonate a adus Euroins o pierdere de 6,5 milioane lei în T4 din 2016

Autor: Anelis Baciu 14.03.2017
Grupul bulgar Eurohold, care con­trolează compania de asigurări Euro­ins, a înregistrat o pierdere de 2,8 mi­lioane de leva, echivalentul a 6,5 milioane de lei (1,4 mil. euro), în ultimul trimestru al anului trecut, ceea ce a afectat negativ rezul­tatul pe tot anul 2016, potrivit rezul­tatelor publicate la Sofia.
 
Cel mai pro­babil, pierderea din ultimul trimestru al anului trecut a fost cauzată de vânzarea agresivă de RCA la tarife plafonate. În perioada septembrie-decembrie 2016 Euroins a vândut poliţe RCA în valoare de 73 milioane de euro, cu 29% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2015.
 
Pe tot întregul an 2016 Euroins a făcut un profit de 7,5 milioane de leva, echivalentul a 17,4 milioane de lei (3,9 mil. euro). Vânzările totale de poliţe atât pe segmentul RCA, cât şi pe alte clase de asigurări s-au cifrat la 198 milioane de euro, fiind în creştere cu 22% faţă de 2015. Poliţele RCA reprezintă în continuare cea mai importantă sursă de venituri şi de creştere pentru Euroins, asigurările RCA reprezentând 95% din totalul portofoliului. Euroins a raportat anul trecut cea mai mare cotă de piaţă pe nişa RCA, de 21%.
 
În raportul publicat la Sofia se precizează că Euroins a început să subscrie RCA într-un mod mai profitabil, ca urmare a unui nou model de segmentare definitivat în 2014.