Flanco, afaceri de 205 mil. euro, in crestere cu 18%. "Vom inchide magazinele cu rezultate slabe"

Autor: Alina-Elena Vasiliu 15.03.2017

Retailerul electroIT Flanco si-a majorat cifra de afaceri cu 18% anul trecut, pana la 917 milioane de lei (circa 205 milioane de euro). Reteaua a deschis 25 de noi magazine, astfel ca acum numara in total 122 unitati, in 74 de orase din Romania.

"Ritmul de crestere in deschiderea de magazine a fost de 7-8 ori mai mare anul trecut fata de alti ani. Am ajuns la circa 1.500 de angajati si 2,2 milioane de clienti. Suprafata totala comerciala a magazinelor Flanco este de 64.000 de metri patrati", spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail.

Bugetul total de investitii al anului trecut a fost de 14,3 milioane de lei, din care 70% au mers catre deschiderea de magazine noi, adica aproximativ 10 milioane de lei.

Pentru 2017, compania, care si-a bugetat investitii de peste 8 milioane de lei, se gandeste sa mute sau chiar sa inchida unele magazine, in functie de performante.

"Avem un buget de investitii de 8 milioane de lei. Vom deschide in continuare magazine, dar intr-un ritm mai scazut. Ne-am planificat o crestere a afacerilor de 5%, pana la 960 de milioane de lei", a mai spus Dragos Sirbu.

Pe segmentul marcilor private ale retailerului Flanco, acestea au contribuit cu circa 8% la afacerile companiei.

Flanco a lansat brandul de marcă privată Vision in 2015 aceasta fiind practic prima mutare a companiei pe acest segment de piaţă.

Reţeaua Flanco este deţinută de antreprenorul local Iulian Stanciu. El este şi acţionar minoritar şi CEO al eMag, cel mai puternic jucător din online-ul local.