Nissa a închis magazinul din Piaţa Romană şi renunţă la stradal

Autor: Cristina Roşca 17.03.2017

Producătorul şi retailerul local de modă Nissa a decis să închidă magazinul fanion din Piaţa Romană după ce contractul de şapte ani a expirat. Magazinul urmează să fie mutat în Bucureşti Mall în circa o lună.

Lipsa spaţiilor de parcare, traficul pietonal insuficient şi chiriile neadaptate realităţilor din piaţă sunt motivele care au determinat închiderea magazinului.

"Un magazin stradal precum cel din Piaţa Romană ar fi fost util doar pentru vizibilitatea pe care o obţii de la oamenii care vin prin zonă cu ma­şi­na. Nu era însă un ma­gazin pro­fi­ta­bil", ex­pli­că Denisa Radian, unul dintre acţionarii Nissa, care a intrat în afacerile de modă împreună cu sora şi mama sa.

Antreprenoarea nu oferă detalii pri­vind chiria plătită, însă, potrivit datelor ZF, aceasta variază în funcţie de su­prafaţă şi poziţio­nare. În medie însă, ea poate fi estimată la 50 euro/mp.

În Romania, circa 99% din shopping se face la mall, motiv pentru care pe piaţa locală nu există cu adevărat o arteră comercială după modelul din Occident.

Nissa nu mai are momentan niciun magazin stradal, după ce au fost închise şi unităţile din Braşov şi Craiova, din aceleaşi motive cu cel din Bucureşti. "A fost aceeaşi situaţie de fiecare dată. Acum mai suntem doar în malluri, centre comerciale şi în online." În total Nissa are 14 magazine fizice în marile oraşe din ţară şi unu online. Magazinul din Bucureşti Mall urmează a fi al 15-lea.