Şantierul naval Daewoo-Mangalia a livrat 10 nave comerciale în 2016 şi a raportat afaceri de 504 milioane de dolari

Autor: Dana Ciriperu 21.03.2017
Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, con­trolat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a livrat anul trecut zece nave comerciale, dintre care cinci pentru industria petrolieră, potrivit datelor companiei.
 
„Cifra de afaceri a societăţii noastre în anul 2016 a fost de aproximativ 506 mi­l. dolari, realizată cu un nu­măr mediu de 7.100 angajaţi proprii şi ai so­cie­tăţilor colaboratoare de pe platforma indus­trială a DMHI“, au spus pentru ZF reprezentanţii şantierului naval, care au precizat că exportul reprezintă 99% din cifra de afaceri. „Procentul se menţine la acelaşi nivel comparativ cu anul 2015“.
 
Daewoo-Mangalia a devenit anul trecut cel mai mare exportator din industrie, cu excepţia sectorului auto şi al componentelor auto, după ce a urcat mai bine de douăzeci de locuri şi a ajuns pe poziţia a unsprezecea în clasamentul general.
 
Şantierul naval a detronat com­binatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi în topul industriei după ce Mittal a co­bo­rât pe locul 14 în topul general al ex­por­tatorilor, potrivit datelor INS, care nu precizează însă valoarea exporturilor pentru fiecare companie în parte. Cel mai mare exportator din economie este Auto­mobile Dacia, iar până la poziţia  zece marii exportatori sunt în proporţie de 90% din sectorul componentelor auto. Daewoo-Mangalia Heavy Indus­tries se află pe locul 11, iar Arce­lor­Mittal Galaţi pe poziţia a paispre­zecea. Po­diumul este completat de Alro Slatina.