Allianz-Ţiriac a raportat un profit operaţional de 88 mil. lei la afaceri de 1,2 mld. lei în 2016. Deşi profitabilitatea s-a îmbunătăţit faţă de 2015, tarifele plafonate la RCA au erodat câştigurile din T4

Autor: Anelis Baciu 30.03.2017
Allianz-Ţiriac, cea mai mare com­panie de asigurări din pia­ţa locală, a raportat un pro­fit operaţional în creştere cu 12 milioane de lei anul tre­cut, până la aproape 88 milioane de lei, echi­valentul a 20 milioane euro.

Deşi profi­ta­bilitatea asigurătorului s-a îmbunătăţit anul trecut faţă de 2015, se remarcă o înrăutăţire în ultimele trei luni din 2016.

În primele nouă luni din 2016 Allianz-Ţi­riac raportase un ritm de creştere a profitului de circa 27%, în timp ce avansul pe tot anul trecut a fost de aproximativ 16%. În perioa­da 18 noiembrie-decembrie 2016 companiile de asigurări care operează pe segmentul poliţelor auto obligatorii (RCA), printre care şi Allianz-Ţiriac, au fost nevoite să vândă asigurarea RCA la tarife plafonate de stat. În acest context cel mai probabil înrăutăţirea profitabilităţii Allianz este o consecinţă a limitării tarifelor care implică încasări/veni­turi mai mici.

Allianz a apăsat pedala acceleraţiei pe seg­mentul asigurărilor RCA anul trecut, iar primele brute subscrise au crescut cu apro­ximativ 48%, până la 390 milioane de lei. Pon­derea poliţelor RCA în totalul porto­fo­liului de asigurări generale a urcat astfel de la 27% la finalul lui 2015 la 35% la finalul lui 2016. Creşterea businessului pe RCA al Allianz s-a produs pe fondul falimentului Astra Asigurări şi Carpatica Asig, cei mai mai jucători din piaţa RCA.