Retailerii se grăbesc să prindă Paştele: Lidl, Kaufland, Profi şi Mega Image au deschis nouă magazine în primele zile din aprilie

Autor: Cristina Roşca 11.04.2017

Vânzările din perioada sărbătorilor de Paşti sunt estimate la peste jumătate de miliard de euro în comerţul modern, potrivit estimărilor ZF.

Lanţurile de supermarketuri şi magazine de tip discount şi proximitate s-au grăbit să deschidă magazine înainte de Paşte, a doua cea mai importantă perioadă din an pentru retaileri după sărbătorile de iarnă. Astfel, pentru primele două săptămâni au fost anunţate nouă deschideri de magazine noi, aproape la fel de multe ca în cazul unei luni întregi.

Potrivit estimărilor ZF, perioada de dinaintea Paştelui (16 aprilie) contribuie cu circa 5% la vânzările dintr-un an din comerţul modern. Astfel, în cele două săptămâni din aprilie vânzările din comerţul modern ajung la 500-550 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor obţinute anterior din piaţă. Prin comparaţie, toată luna decembrie ajunge să reprezinte 10-15%, ponderea diferind în funcţie de format. Vânzările anuale din comerţul modern, care cuprinde super­marketuri, hipermarketuri, magazine de tip cash & carry, discount şi proximitate, ajung la 10-11 mld. euro, potrivit celor mai noi date.

În comerţul modern există circa 2.000 de magazine, iar cei zece jucători internaţionali deschid anual 250-300 de unităţi noi. Cele mai multe dintre acestea sunt magazine de tip supermarket sau proximitate, pentru care sunt necesare investiţii mai mici şi pentru care se găsesc mai uşor spaţii disponibile.