Brand auto german, readus la viaţă cu bani chinezi

Autor: Catalina Apostoiu 13.04.2017
Borgward, marca germană auto revitalizată de un producător chinez de camioane după intrarea în faliment în 1961, i-a surprins pe mulţi, inclusiv pe propriul CEO, după ce a reuşit să vândă peste 30.000 de unităţi pentru primul său model în decurs de opt luni, scrie Bloomberg. Formula câştigătoare: scoaterea în evidenţă a moştenirii sale germane, în timp ce susţinătorii chinezi sunt împinşi pe planul secund. Borgward îşi are originile în 1924, când Carl F.W. Borgward, inginer, a creat şi construit un model denumit Blitzkarren. Până în anii '50, compania devenise al treilea mare producător auto al Germaniei şi reprezenta 60% din exporturile auto ale ţării. Rolul jucat de Beiqi Foton Motor, producătorul de camioane de stat care a plătit 5 milioane de euro pentru a achiziţiona Borgward de la nepotul fondatorului său, este rar menţionat. Există un motiv solid pentru care Borgward nu menţionează compania chineză. Brandurile locale sunt încă percepute ca având o calitate inferioară celor străine. Peste jumătate din autovehiculele vândute în China au plăcuţe de înmatriculare străine şi unul din cinci este o marcă germană.