Brikston a ajuns la 16 mil. euro anul trecut. „Au crescut investiţiile particulare, dar cele ale autorităţilor se lasă aşteptate“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 20.04.2017

Producătorul de cărămizi Brikston (fost Ceramica Iaşi), controlat de fondul asiatic de investiţii ADM Capital, a ajuns anul trecut la afaceri de 16 milioane de euro, în uşoară creştere faţă de anul anterior, când înregistrase 14,9 milioane de euro (67,2 milioane de lei).

„Cifra de afaceri în anul 2016 a fost de aproximativ 16 mil. euro, iar profitul a fost în creştere faţă de anul anterior. Din estimările noastre, businessul va funcţiona cel puţin în aceiaşi parametri şi în acest an. După estimările noastre, anul trecut piaţa cărămizilor a ajuns la un volum de aproximativ 2,5 milioane de metri cubi, în creştere cu 9% faţă de 2015 şi la o valoare de aproxi­mativ 90 de milioane de euro“, spune Iulian Man­galagiu, CEO al Brikston.

Din totalul vânzărilor Brikston, 80% sunt adre­sate segmentului rezi­denţial, unde „pe lângă dezvoltatorii imobiliari, ne adresăm consumatorului mic, care îşi construieşte o casă. Acest lucru ne obligă să fim prezenţi în întreaga ţară, în cât mai multe puncte de vânzare, pentru a putea să atingem cât mai mulţi consumatori“.

Produsele Brikston sunt distribuite în punctele de vânzare a peste 250 de distribuitori din întreaga ţară, precum şi în lanţuri DIY (do it yourself – engl.) ca Dedeman, Leroy Mer­lin, BricoDepot şi Hornbach.