Creşterea tarifelor RCA şi cross-sellingul au ajutat Asirom să revină pe profit în 2016 cu un rezultat brut de 3,9 mil. lei

Autor: Anelis Baciu 20.04.2017

Asirom nu a mai înregistrat profit din 2012, iar în perioada 2013-2015 pierderile agregate au cumulat 314 milioane de lei, aproape 70 milioane de euro, acţionarul austriac VIG fiind nevoit să susţină compania.

Asirom, a doua cea mai mare companie de asi­gurări auto obli­gatorii (RCA) din piaţa locală, deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group, a reuşit să revină anul trecut pe profit, rezultatul brut conform standardelor internaţionale de contabilitate IFRS însumând 3,93 milioane de lei (870 mii euro). Asirom nu a mai înregistrat profit din 2012, iar în perioada 2013-2015 pierderile agregate au cumulat 314 milioane de lei, aproape 70 milioane de euro.

„2016 a adus schimbări importante la nivelul Asirom. Am înregistrat cea mai mare creştere a primelor brute subscrise din cadrul VIG şi am reuşit să obţinem profit, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2012. Creşterea de 24% raportată de VIG în România anul trecut a fost generată în principal de avansul cu 45% al subscrierilor Asirom, până la un miliard de lei“, a declarat Juraj Lelkes, CEO al Asirom.

Principalii factori care au determinat revenirea pe profit a Asirom în 2016 au fost majorarea tarifelor în piaţă ca urmare a ieşirii Astra Asigurări, precum şi intensificarea  activităţii de cross-selling (vânzări încrucişate), potrivit oficialilor companiei. Cross-sellingul în cazul Asirom a însemnat atragerea de clienţi pe linia RCA cărora compania le-a vândut apoi şi poliţe facultative, poliţe care generează profit.