„Prima sursă de neimplicare şi demotivare la job este şeful direct, indiferent de vârstă“

Autor: Mihaela Pascari 01.05.2017
Pentru angajaţii din companiile locale, in­­­diferent de vârstă, relaţia cu managerul con­­­tează mai mult decât pa­che­tul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă. Ast­fel, companiile trebuie să fie atente atât la se­­lec­ţia managerilor, cât şi la dezvoltarea lor.
 
„Relaţia cu managerul direct este foarte importantă, şi nu doar pentru această generaţie, ci şi pentru celelalte. Prima sursă de neimplicare şi demotivare la job este şeful direct, indiferent de vârstă“, a spus Mădălina Bălan, managing partner în cadrul frmei de consultanţă în resurse umane Hart Counsulting.
 
În ceea ce-i priveşte pe tinerii din generaţia digitală, aceştia au aşteptări mai mari de la şefii lor direcţi. Ei îşi doresc să fie întrebaţi cum se simt, să li se „citească“ starea de spirit, să li se ofere feedback conti­nuu şi încurajare constantă.  „Tinerii sunt foarte doritori de mentorat. Astfel, pentru ei managerul direct este un fel de mo­del. Nu este o noutate, pentru că cei mai mulţi dintre noi, atunci când am avut primul şef direct, acesta ne-a creat bazele, ne-a cizelat cum vom fi mai departe ca specialişti“, a spus Florina Pînzaru, decanul Facultăţii de management din cadrul Şcolii Naţio­nale de Studii Politice şi Ad­ministrative (SNSPA).
 
În opinia sa, managerii din companiile locale nu sunt pregătiţi încă din acest punct de vedere. „Este o generaţie cu care poţi avea rezultate excepţionale, cu condiţia să ai răbdare, să îi ghidezi, să le dai feedback. Majoritatea companiilor, instituţiilor publice sau chiar ONG-urile încă nu sunt pregătite să lucreze eficient cu ei“, a precizat Florina Pînzaru.
 
Selecţia atentă a managerilor este, de asemenea, un lucru de care trebuie să ţină cont organizaţiile, având în vedere că ei sunt cei care afectează în mod direct angaja­mentul salariaţilor.   „Liderii eficienţi, care ştiu să cultive corect talentele în echipă, să gestioneze corect resursele, să dea direcţie, să ofere feedback, să fie o bună resursă pentru oameni, aceştia vor crea anga­ja­ment“, a mai spus Mădălina Bălan. 
 
Hart HR Consulting este partenerul pe piaţa locală al firmei de consultanţă în managementul talentelor şi dezvoltarea leadershipului HOGAN Assessment.
 
Pentru a reţine noile generaţii în organi­zaţie, angajatorii trebuie să fie atenţi la ce anu­me îi motivează, spre exemplu e­chilibrul între job şi viaţa particulară, proiec­te personale, implicarea în activităţi cu impact social, oportunităţi de networ­king, autonomie şi varietate în ceea ce fac.
 
„Managerii trebuie să înţeleagă faptul că dacă vor judeca după valorile şi preferinţele lor nu vor obţine o generaţie responsabilă şi mai asumată“, a precizat Mădălina Bălan.