„Prima sursă de neimplicare şi demotivare la job este şeful direct, indiferent de vârstă“
Autor:
Mihaela Pascari
01.05.2017
Pentru angajaţii din companiile locale, indiferent de vârstă, relaţia cu managerul contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă. Astfel, companiile trebuie să fie atente atât la selecţia managerilor, cât şi la dezvoltarea lor.
„Relaţia cu managerul direct este foarte importantă, şi nu doar pentru această generaţie, ci şi pentru celelalte. Prima sursă de neimplicare şi demotivare la job este şeful direct, indiferent de vârstă“, a spus Mădălina Bălan, managing partner în cadrul frmei de consultanţă în resurse umane Hart Counsulting.
În ceea ce-i priveşte pe tinerii din generaţia digitală, aceştia au aşteptări mai mari de la şefii lor direcţi.
Ei îşi doresc să fie întrebaţi cum se simt, să li se „citească“ starea de spirit, să li se ofere feedback continuu şi încurajare constantă. „Tinerii sunt foarte doritori de mentorat. Astfel, pentru ei managerul direct este un fel de model. Nu este o noutate, pentru că cei mai mulţi dintre noi, atunci când am avut primul şef direct, acesta ne-a creat bazele, ne-a cizelat cum vom fi mai departe ca specialişti“, a spus Florina Pînzaru, decanul Facultăţii de management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA).
În opinia sa, managerii din companiile locale nu sunt pregătiţi încă din acest punct de vedere. „Este o generaţie cu care poţi avea rezultate excepţionale, cu condiţia să ai răbdare, să îi ghidezi, să le dai feedback. Majoritatea companiilor, instituţiilor publice sau chiar ONG-urile încă nu sunt pregătite să lucreze eficient cu ei“, a precizat Florina Pînzaru.
Selecţia atentă a managerilor este, de asemenea, un lucru de care trebuie să ţină cont organizaţiile, având în vedere că ei sunt cei care afectează în mod direct angajamentul salariaţilor. „Liderii eficienţi, care ştiu să cultive corect talentele în echipă, să gestioneze corect resursele, să dea direcţie, să ofere feedback, să fie o bună resursă pentru oameni, aceştia vor crea angajament“, a mai spus Mădălina Bălan.
Hart HR Consulting este partenerul pe piaţa locală al firmei de consultanţă în managementul talentelor şi dezvoltarea leadershipului HOGAN Assessment.
Pentru a reţine noile generaţii în organizaţie, angajatorii trebuie să fie atenţi la ce anume îi motivează, spre exemplu echilibrul între job şi viaţa particulară, proiecte personale, implicarea în activităţi cu impact social, oportunităţi de networking, autonomie şi varietate în ceea ce fac.
„Managerii trebuie să înţeleagă faptul că dacă vor judeca după valorile şi preferinţele lor nu vor obţine o generaţie responsabilă şi mai asumată“, a precizat Mădălina Bălan.