Auchan a deschis primul din cele 15 magazine de proximitate pe care le are în plan în acest an

Autor: Cristina Roşca 04.05.2017

Grupul francez este prezent local cu o reţea de 33 de hipermarketuri şi afaceri de circa 1,2 mld. euro anul trecut. Acum retailerul intră pe segmentul magazinelor mici – proximitate şi supermarketuri -, o piaţă de circa 2 mld. euro pe care reţele precum Profi, Carrefour sau Mega Image au peste 1.000 de magazine.



Retailerul francez Auchan a deschis ieri în cartierul bucureştean Militari primul său magazin de proximitate din România. Acesta poartă brandul My Auchan şi este amplasat în cadrul unei benzinării Petrom de la ieşirea din Bucureşti. Zona de magazin şi benzinăria comunică între ele. Practic Auchan a înlocuit zona de magazin din benzinăria Petrom. Magazinul măsoară 230 mp şi are în ofertă 4.500 de produse, în special alimentare, inclusiv carne proaspătă, fructe şi legume, dar şi cosmetice, produse pentru bebeluşi şi accesorii auto. După suprafaţă, acesta se încadrează în segmentul supermarketurilor. Pe piaţa locală, supermarketurile au de regulă suprafeţe de câteva sute de metri pătraţi, pe când magazinele de proximitate coboară şi la sub 100 mp. Acest segment a început să se dezvolte puternic în ultimii ani după ce marii jucători au acoperit deja terenurile cheie în piaţă pe segmentul mare. Mai mult, această schimbare vine ca urmare a modificării comporta­mentului de consum astfel încât proximitatea a devenit mai importantă decât preţul în raţionamentul de consum. În acest context mai mulţi retaileri au pariat pe acest segment. Unii chiar şi-au adaptat formatul pentru a acoperi suprafeţe mai mici, cum este cazul Kaufland sau Selgros. Alte reţele, cum este cazul Carrefour, au pariat pe formate mai mici cu branduri specifice, respectiv Market pe supermarket şi Express şi Contact pe proximitate.