Lenovo: Laptopurile ultrasubţiri sau pentru jocuri şi alte segmente de nişă sunt cele care susţin piaţa de PC-uri

Autor: Ioana Nita 08.05.2017

Vânzările de computere au scăzut anul trecut cu 10%, la 685.000 unităţi, spune Aurel Neţin, country manager al Lenovo România, liderul pieţei locale de PC-uri.

Segmentele de nişă precum sistemele all-in-one (care integrează şi monitorul şi celelalte componente într-o singură unitate), convertibilele (laptopurile care pot fi utilizate ca tablete), laptopurile ultrasubţiri şi sistemele cu performanţe ridicate dedicate jocurilor sunt cele care vor susţine în următorii ani piaţa de PC-uri atât la nivel global, cât şi local în condiţiile în care vânzările de desktopuri şi notebookuri sunt în scădere pe plan mondial.

În România, vânzările de PC-uri s-au redus cu 10% anul trecut, la 685.000 de unităţi, faţă de 760.000 de unităţi în 2015. „În momentul în care ai o piaţă în scădere, te uiţi la segmentele care înregistrează creşteri şi acestea sunt – convertibilele, ultra-slim, all-in-one, gaming şi Chromebook. Sunt cinci segemente care devin un focus datorită oportunităţile de creştere. Acestea sunt tendinţe la nivel global. Pe plan local, noi vedem o oportunitate foarte mare pe segmentul de gaming în special, dar şi pentru convertibile şi ultra-slim”, a declarat Aurel Neţin, country manager al Lenovo România, liderul pieţei locale de PC-uri, cu o cotă de 28% în anul fiscal 2016-2017 (încheiat în martie 2017).