Farmaciile Sensiblu au ajuns la afaceri de 1,6 miliarde de lei, un avans de 40%. „Vrem să ne creştem numărul de farmacii“

Autor: Georgiana Mihalache 10.05.2017
Lanţul de farmacii Sensiblu, al doilea jucător din retailul farmaceutic din România, a ajuns anul trecut la afaceri de circa 1,7 miliarde de lei (371 mil. euro), un avans de 40% faţă de anul anterior, iar numărul de farmacii a ajuns la circa 470 de unităţi la nivel naţional.
 
„Creşterea de aproape 40% vine din faptul că în 2016 s-au comercializat prin Sensiblu, dar şi prin alte farmacii, pro­dusele de hepatită C care au o valoare foarte ridicată. Am crescut cu peste 14% pe acelaşi portofoliu, mai mult decât piaţa. Noi am reuşit să creştem în piaţă atât datorită creşterii numărului de farmacii, cât şi datorită creşterii efective a vânzărilor farmaciilor existente“, a spus pentru ZF Robert Popescu, CEO al grupului A&D Pharma, din care fac parte Mediplus, liderul pieţei de distribuţie, lanţul de farmacii Sensiblu, dar şi reţeaua Punkt.
 
Pentru anul acesta, planurile Sensiblu urmăresc un avans cu circa 20 de milioane de euro faţă de anul trecut, dar şi depăşirea pragului de 500 de farmacii la nivel naţional. „Ne interesează şi oraşele mari, dar vrem să ne dezvoltăm în continuare. Avem parteneriate strategice cu malluri şi, de asemenea, parteneriate cu Carrefour, Kaufland, în cazul în care ştim că urmează să dezvolte un centru comercial, ne pregătim să dezvoltăm“, a mai spus Robert Popescu.
 
Sensiblu a bifat anul trecut una dintre cele mai mari tranzacţii din piaţa farma după ce a preluat 78 de farmacii din grupul Polisano. Robert Popescu a menţionat pentru ZF că în cazul unităţilor preluate de la Polisano s-a încheiat procesul de rebranduire, jumătate dintre farmacii intrând sub umbrela Sensiblu, iar cealaltă jumătate fiind pus sub sigla Punkt, brandul low cost al grupului.