VIDEO ZF Live. Dinu Bumbăcea, partener KPMG: Costurile administraţiei pot fi reduse cu 10% prin centralizarea achiziţiilor publice; unele departamente pot fi externalizate

Autor: Roxana Rosu 12.05.2017
Costurile administraţiei publice pot fi reduse cu 10% prin centralizarea achiziţiilor publice, iar eficienţa insti­tuţiilor centrale şi locale poate fi mărită prin externalizarea unor servicii, precum contabilitatea, salarizarea sau IT-ul, a spus Dinu Bumbăcea, partener la KPMG, la ZF Live.
 
„Diferenţa între administraţia publică şi companii nu e mare în ceea ce priveşte zona de contabilitate, salarizare, achiziţii. Pe achiziţii există deja  o încercare de centralizare pentru spitalele publice. Centralizarea tuturor achiziţiilor ar reduce şi costurile, pentru că se cumpără volume mai mari.  Pe de altă parte, prin centra­li­zare, administraţiile locale şi alte instituţii pierd din control“.
 
În schimb, liderii acestor instituţii, inclusiv primari sau prefecţi,  se pot ocupa mai mult de corebusiness, de adminis­trarea oraşelor, de politici publice, lăsând achiziţiile, IT-ul,  salarizare în grija altora.
 
KPMG a realizat recent o analiză, „Vi­ito­rul unui guvern agil“, care propune im­ple­­mentarea unor centre de servicii† par­tajate, care să centralizeze anumite de­par­­tamente ale administraţiei publice, lo­cale şi centrale. Succesul implementării unor astfel de structuri se bazează într-o măsură foarte mare pe standardizarea proceselor şi a platformelor tehnologice, o provocare de luat în seamă considerând varie­tatea sistemelor folosite în prezent în sec­torul public, ca de altfel şi maturitatea acestora.