VIDEO ZF Live. Dinu Bumbăcea, partener KPMG: Costurile administraţiei pot fi reduse cu 10% prin centralizarea achiziţiilor publice; unele departamente pot fi externalizate
Autor:
Roxana Rosu
12.05.2017
Costurile administraţiei publice pot fi reduse cu 10% prin centralizarea achiziţiilor publice, iar eficienţa instituţiilor centrale şi locale poate fi mărită prin externalizarea unor servicii, precum contabilitatea, salarizarea sau IT-ul, a spus Dinu Bumbăcea, partener la KPMG, la ZF Live.
„Diferenţa între administraţia publică şi companii nu e mare în ceea ce priveşte zona de contabilitate, salarizare, achiziţii. Pe achiziţii există deja o încercare de centralizare pentru spitalele publice. Centralizarea tuturor achiziţiilor ar reduce şi costurile, pentru că se cumpără volume mai mari. Pe de altă parte, prin centralizare, administraţiile locale şi alte instituţii pierd din control“.
În schimb, liderii acestor instituţii, inclusiv primari sau prefecţi, se pot ocupa mai mult de corebusiness, de administrarea oraşelor, de politici publice, lăsând achiziţiile, IT-ul, salarizare în grija altora.
KPMG a realizat recent o analiză, „Viitorul unui guvern agil“, care propune implementarea unor centre de servicii† partajate, care să centralizeze anumite departamente ale administraţiei publice, locale şi centrale. Succesul implementării unor astfel de structuri se bazează într-o măsură foarte mare pe standardizarea proceselor şi a platformelor tehnologice, o provocare de luat în seamă considerând varietatea sistemelor folosite în prezent în sectorul public, ca de altfel şi maturitatea acestora.