Capitala reprezintă un sfert din piaţa de lactate din România, o industrie de 1 miliard de euro
Autor:
Mădălina Dediu Panaete
15.05.2017
Vânzările de lactate din Capitală se ridică la peste 200 de milioane de euro anual, având în vedere că Bucureştiul reprezintă un sfert din piaţă, arată calculele ZF pe baza unui raport al companiei Prodlacta (PRAE).
Astfel, Bucureştiul este cea mai mare piaţă pentru jucătorii din lactate, o piaţă de circa 1 miliard de euro anual. De altfel, Capitala contribuie cu 40% la totalul afacerilor din comerţul local, care este dominat de lanţuri internaţionale precum Kaufland, Auchan sau Carrefour. De altfel, comerţul modern reprezintă jumătate din vânzările companiilor din industria lactatelor, conform aceleiaşi surse. Pe piaţa din Capitală sunt prezente toate marile companii precum Albalact, Hochland, FrieslandCampina, Danone, Olympus sau Covalact, în timp ce doar câţiva producători mici sunt prezenţi pe rafturile magazinelor din Bucureşti. Exemple sunt branduri precum Artesana, Rupi, la Colline sau De la Ferma. Pe de altă parte, sunt producători care s-au axat în special pe zonele din jurul fabricii.