Capitala reprezintă un sfert din piaţa de lactate din România, o industrie de 1 miliard de euro

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.05.2017
Vânzările de lactate din Capitală se ridică la peste 200 de milioane de euro anual, având în vedere că Bucu­reştiul reprezintă un sfert din piaţă, arată calculele ZF pe baza unui raport al com­paniei Prodlacta (PRAE). Astfel, Bucureştiul este cea mai mare piaţă pentru jucătorii din lactate, o piaţă de circa 1 miliard de euro anual. De altfel, Capitala contribuie cu 40% la totalul afacerilor din comerţul local, care este dominat de lanţuri interna­ţio­nale precum Kaufland, Auchan sau Carrefour. De altfel, comerţul modern re­prezintă jumătate din vânzările com­pa­niilor din industria lactatelor, con­form aceleiaşi surse. Pe piaţa din Capitală sunt prezente toate marile companii precum Albalact, Hochland, FrieslandCampina, Danone, Olympus sau Covalact, în timp ce doar câţiva producători mici sunt prezenţi pe rafturile magazinelor din Bucureşti. Exemple sunt branduri precum Artesana, Rupi, la Colline sau De la Ferma. Pe de altă parte, sunt produ­cători care s-au axat în special pe zonele din jurul fabricii.