Din culisele businessului din România: O companie austriacă de construcţii cu zero angajaţi a avut afaceri de 162 mil. lei. Constructorul a lucrat la cea mai lungă linie de tramvai din Cluj-Napoca şi la calea ferată Vinţu de Jos - Simeria

Autor: Alina-Elena Vasiliu 16.05.2017
Swietelsky, o companie care prestea­ză lucrări de construcţii pentru căile fera­te de suprafaţă şi subterane, a ra­por­tat pentru anul trecut la Ministerul de Finanţe o cifră de afaceri de 162,1 mi­­lioane de lei (36 mil. euro), deşi nu are niciun angajat, conform propriilor raportări.

Potrivit informaţiilor publicate pe pagina sa de Facebook, compania a construit în Ro­mâ­­nia cea mai lungă linie de tramvai din Cluj-Napo­ca, pe ruta Piaţa Gării - Mănăştur - Bd. Muncii, tron­soanele de cale ferată Vinţu de Sus - Simeria şi Curtici - Arad, o investiţie de 1,3 mld. lei, pe care Swietelsky a realizat-o ală­turi de francezii de la Alstom, italienii de la Astal­di şi firmele româneşti Euro Construct Trading 98 şi Dafora.

Swietelsky Baugesellschaft este sucursala de la Bucureşti a companiei austriece cu ace­laşi nume. La Ministerul de Finanţe, mai figu­rea­ză cel puţin încă patru companii care conţin nu­mele Swietelsky, toate având CAEN-uri ca­re indică lucrări de construcţii de diferite tipuri - rezidenţiale, nerezidenţiale, feroviare.

Reprezentanţii companiei nu au răspuns solicitării ZF referitoare la proiectele pe care Swietelsky le are pe piaţa locală şi la numărul de angajaţi cu care lucrează.

Este posibil ca o firmă să raporteze afaceri la Ministerul de Finanţe, dar să nu aibă salariaţi?