Fashion Days se aşteaptă să vândă mai mult după introducerea unui robot care foloseşte inteligenţa artificială

Autor: Ioana Nita 17.05.2017
Fashion Days, cel mai mare magazin online de modă de pe piaţa locală, cu veni­turi de 136,2 mil. lei (circa 30,2 mil. euro) anul trecut, a introdus un nou instrument, numit Fit Finder, care îi va ajuta pe utilizatori să îşi găsească măsura potrivită pentru articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte pe care doresc să le comande. Retailerul estimează că lansarea noului instrument va duce la scăderea ratei de retur al produselor cu până la 30%, comandarea măsurii nepotrivite fiind unul din principalele motive pentru care clienţii trimit coletele înapoi. „Ne aşteptăm ca intoducerea tool-ului Fit Finder să aibă un impact pozitiv cu precădere în scăderea ratei comenzilor care includ mai multe mărimi ale aceluiaşi pro­dus. Astfel, estimăm o scădere cu 30% a aces­tui tip de comenzi, deoarece clienţii vor avea mai multă siguranţă în ceea ce priveşte mă­surile pe care le comandă”, a declarat Ro­bert Berza, directorul general al grupului Fashion Days. Grupul are de asemenea ope­raţiuni în Bulgaria şi Ungaria, veniturile cumulare ajungând la 228,2 mil. lei în 2016. Fit Finder a fost introdus în cadrul platformei desktop ca proiect pilot în decembrie anul trecut, o parte dintre clienţii Fashion Days având posibilitatea să îl folosească încă de atunci. Potrivit datelor analizate de retailer, rata de conversie pentru sesiunile de shopping ale clienţilor care utilizau Fit Finder pentru a-şi afla măsura potrivită a fost mai mare cu aproximativ 10% faţă de situaţiile în care tool-ul nu a fost folosit.