Antalya, regiunea care aduce 40% din încasările din turism ale Turciei, a avut anul trecut buget de promovare cât cel al României

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.05.2017
Aproximativ 80.000 de români şi-au pe­tre­cut anul trecut vacanţa în Antalya , cea mai cunoscută destinaţie de pe litoralul Turciei, iar numărul acestora este estimat să crească în acest an odată cu aşteptările de revenire a întregului sector turistic al ţării.
 
„Anul cel mai bun din punct de vedere al nu­mărului de turişti români veniţi în Antalya a fost 2015, atunci când am atras 100.000 de vi­zi­tatori din România. În mod normal, vin 500.000 de români în Turcia şi variaţiile de la an la an nu sunt mai mari de 5-10%“, a spus Erkan Yagci, preşedintele Asociaţiei Hotelie­rilor din zona Mediteranei (AKTOB).
 
Antalya este cunoscută în special pentru hote­lurile de lux si a atras anul trecut 6,5 milioane de turişti străini, adică peste un sfert din numărul total de străini care au mers în Turcia.
 
„Investitorii în hoteluri şi aeroportul din Antalya sunt privaţi. Promovarea turismului se face de către Ministerul Turismului, de că­tre fiecare oraş în parte şi de către admi­nis­tra­ţia centrală a Antalyei (care ad­minis­trea­ză toate staţiunile din zonă, precum Belek, Ala­nia, Side, Antalya şi Kemer). Doar ad­mi­nistraţia centrală a An­talyei investeşte 2 mi­lioane de dolari într-un an în promovare“, a spus Münir Karaloglu, guvernatorul Anta­lyei. Astfel, bugetul de promovare al Antalyei este similar cu cel al României, care a fost anul trecut de 2 mil. euro. Pentru anul acesta, Ministerul Turismului a dublat bugetul dedicat marketingului şi promovării turistice a României. Turcia a avut anul trecut încasări din turism de 23 de miliarde de do­lari, faţă de 35 de miliarde de dolari în 2015. Din această sumă, Antalya aduce 30-40% anual. În total, circa 400.000 de români au vizitat Turcia anul trecut, în scădere faţă de anii precedenţi în condiţiile în care ţara s-a confruntat cu atentate, valuri de refugiaţi şi cu instabilitate politică, factori are i-au făcut pe turiştii străini să se îndrepte către alte destinaţii considerate mai sigure. De exem­plu, numărul de turişti străini din Antalya a fost anul trecut de 6,5 milioane faţă de 12 mi­lioa­ne în 2014, cel mai bun an pentru staţiu­nea de la Marea Mediterană.