Lanţul de magazine de cosmetice Yves Rocher: Ţinta noastră este ca până în 2020 să ajungem locul trei în piaţă, faţă de şapte acum
Businessul producătorului de cosmetice Yves Rocher este operat în România de două companii, una fiind cea care se ocupă de magazine, iar cealaltă de vânzările prin corespondenţă şi internet. Afacerile grupului francez în România ar putea sări pragul de 100 mil. lei în acest an.
„Yves Rocher şi-a bugetat pentru anul 2017 o creştere de minimum 20% a afacerilor din România, bazată atât pe dezvoltarea parcului de magazine cât şi pe lansarea canalului, de Community Selling. Această reţea cunoscută public sub numele de Clubul Yves Rocher regrupează ambasadoare ale mărcii noastre pe întreg teritoriul României, promovând atât produsele noastre cosmetice, cât şi valorile brandului (…)“, spune Alexandru Răbâncă, executivul român care conduce de la începutul acestui an întreg businessul Yves Rocher în România.
El este de altfel cel care pe finalul anului trecut a vândut reţeaua de magazine Yves Rocher pe care a dezvoltat-o în România în sistem de franciză către grupul francez. Grupul a intrat prima dată în România în 1999 în sistem de franciză, Alexandru Răbâncă fiind cel care a dezvoltat lanţul de magazine Yves Rocher. Direct, grupul a intrat în 2008 dezvoltând vânzările prin corespondenţă şi pe internet. Prin această tranzacţie, francezii au ajuns să controleze ambele companii.
Alexandru Răbâncă a povestit anterior pentru ZF că a descoperit brandul Yves Rocher în 1998, când a mers în Franţa la Campionatul Mondial de Fotbal alături de tatăl său. La momentul acela era student la Facultatea de Farmacie. Un an mai târziu a adus businessul în România şi l-a dezvoltat până la 40 de magazine deschise în principalele oraşe din ţară. Oficialii companiei Yves Rocher declarau anterior că au în plan să ajungă la circa 50 de unităţi până în 2020.