Încep schimbările majore la Ford: după eliminarea a 10% din locurile de muncă, urmează înlocuirea CEO-ului

Autor: Catalina Apostoiu 23.05.2017

Valoarea acţiunilor Ford, unul dintre principalii constructori auto americani, a scăzut cu aproape 40% de când Mark Fields a preluat, ca CEO, conducerea companiei, cu trei ani în urmă, la apogeul redresării industriei auto americane.

Acum, vânzările de pe piaţa americană sunt în scădere, marjele de profit ale Ford sunt în urma celor ale rivalului mai mare General Motors, iar compania încearcă să ţină costurile sub control desfiinţând 10% din locuri de muncă.

Ford are nevoie de schimbări majore şi una se pare că va fi înlocuirea lui Fields. Presa străină scrie că produ­cătorul auto american îl va înlocui pe actualul CEO pe fondul semnelor de întrebare legate de actuala sa performanţă şi strategia viitoare.

Fields se retrage la vârsta de 56 de ani după 28 de ani petrecuţi în cadrul companiei. Acesta va fi înlocuit de Jim Hackett, care s-a alăturat Ford în 2013. Hackett conduce divizia de mobilitate a Ford de anul trecut. Acesta este fostul CEO al producătorului de mobilier pentru birou Steelcase, scrie  LA Times.

Ca şi CEO, Fields a început tranziţia Ford de la un producător auto tradiţional la o companie concentrată pe autovehicule autonome şi noi servicii. Sub conducerea sa, Ford a atins un profit brut record de 10,8 mi­liarde de dolari în 2015.

Totuşi, schimbarea de mana­gement vine pe fondul nemulţumirii în creştere a investitorilor cu privire la performanţa companiei pe bursă şi la perspectivele acesteia.

Unul dintre motivele pentru care preţurile acţiunilor celor mai mari trei producători auto americani suferă este reprezentat de faptul că piaţa ame­ricană este inundată de autove­hicule uzate, scrie Reuters.

În timp ce dealerii de astfel de autovehicule, cât şi clienţii acestora au de câştigat de pe urma supraofertei, GM, Ford şi Fiat Chrysler au de suferit.

Cererea de autovehicule noi în­cetineşte după şapte ani consecutivi de vânzări în creştere. Între timp, discounturile oferite de producători pentru autovehiculele noi au depăşit nivelurile record atinse înainte de criză.

Deşi producătorii par să controleze fluxul maşinilor uzate pe piaţă, se pare că oferta de astfel de autovehicule avansează rapid datorită unei creşteri puternice a leasingului. Revenindu-şi după un declin de 40% al vânzărilor în perioada 2008-2010, producătorii auto nu numai că au stabilit recorduri de vânzări, dar şi au încheiat contracte de leasing pentru aproximativ 12 milioane de autovehicule din 2014-2016. Potrivit Morgan Stanley, preţurile medii ale autovehiculelor uzate ar putea scădea cu 20% până în 2020, iar în cel mai rău caz scăderea ar putea ajunge la 50%.