Producătorul de sucuri naturale Parmen din Dâmboviţa, funizor de mere al Lidl, vrea să liciteze pentru programul „Fructe în şcoli“

Autor: Roana Rotaru 23.05.2017
Compania Parmen din judeţul Dâm­boviţa, care se ocupă cu producţia şi comercializarea fructelor, fabricarea su­curilor naturale precum şi comerţul cu materii prime agricole, a încheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de circa 600.000 lei (peste 130.000 euro) în scă­dere cu circa 15% faţă de anul pre­cedent.
 
Producţia de fructe şi sucuri natu­rale reprezintă circa o treime din cifra de afaceri a companiei, businessul Par­men bazându-se preponderent pe co­merţul cu materii prime agricole prin două fitofarmacii pe care compania le de­ţine, potrivit reprezentanţilor Parmen.
 
„Anul trecut preţul fructelor a fost foarte mic, merele s-au vândut cu un leu sau sub un leu pe kilogram, ceea ce e foarte puţin, sub costul de producţie. De vreo doi ani preţurile sunt mici, de când Rusia a impus embargo fructelor pro­venite din UE, iar Polonia, unul dintre cei mai mari producători de fructe, a început să livreze în România. În plus, anul trecut fermierii s-au apro­vi­zionat mai puţin pentru că a fost un an cu o accesare mai slabă a fondurilor euro­pene, cu mai puţini beneficiari. Fer­mierii mizează pe aceste fiinanţări pentru că subvenţiile nu le ajung şi nu se pot baza pe încasările din producţie“, a declarat pentru ZF  Viorel Cigărean, unul dintre cei doi fraţi asociaţi ai com­paniei.
 
Parmen deţine o livadă de 4,5 hec­tare în Văleni Dâmboviţa, judeţul Dâmboviţa, din care patru hecatre sunt cultivate cu măr, iar restul suprafeţei cu prun şi păr, precum şi o fabrică de su­curi naturale cu o capacitate de pro­ducţie de circa 1.000 de litri pe oră.  În campanie, toamna, Parmen produce timp de câteva zile la 20-30% din capa­citate realizând un stoc de circa 50.000 de litri de suc pe an.