Grupul polonez Orlen Asfalt: Ţări ca Germania, Polonia sau Cehia au ajuns la maximul de consum. România creşte
Autor:
Alina-Elena Vasiliu
29.05.2017
Grupul polonez Orlen Asfalt, cu afaceri de aproape 200 mil. lei anual în România, a ajuns la o cotă de 20% pe piaţa locală de bitum. „Dintre clienţii noştri fac parte cele mai mari companii de construcţii din România, cum ar fi Strabag, Astaldi, Salini sau Max Boegl. Scopul nostru pentru 2017 este să vindem cu aproape 20% mai mult decât anul trecut în termeni de volum, în condiţiile în care anul trecut am vândut peste 100.000 de tone de bitum”, a declarat pentru Ziarul Financiar Krzysztof Suszek, preşedintele consiliului director al Orlen Asfalt. Astfel, cu o ţintă de 120.000 de tone de bitum vândute până la finalul anului, Orlen Asfalt mizează pe proiectele mari şi mici de infrastructură din România. Compania poloneză comercializează bitum în toate ţările din regiunea Europei Centrale şi de Est, din Germania până în Ucraina şi din Bulgaria până în ţările scandinave. Circa 95% din producţie merge aşadar în Europa, iar un procent de 5% din bitumul realizat de Orlen Asfalt se îndreaptă către ţări din Asia şi din Africa. „România este o piaţă foarte importantă pentru noi, din două motive. În primul rând, este o ţară foarte mare în regiunea în care noi suntem prezenţi (Europa Centrală şi de Est – n. red.), iar în al doilea rând, cererea de bitum aici este foarte mare. Ţări ca Germania, Polonia sau Cehia au ajuns la maximul de consum, însă în România există în continuare posibilităţi de creştere”, spune preşedintele Orlen Asfalt.