Vel Pitar: Costurile de producţie din România sunt la nivelul din Europa, dar preţurile la raft sunt cele mai mici şi asta pune presiune pe profitabilitate

Autor: Mădălina Dediu Panaete 29.05.2017

Profitabilitatea grupului de morărit şi panificaţie este de 2,7% din cifra de afaceri, de zece ori sub media industriei europene.



Vel Pitar, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de pa­ni­ficaţie, a terminat anul tre­cut cu o cifră de afaceri de peste 357 de mil. lei (80 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de anul pre­cedent, încheind astfel cu cel mai bun re­zultat din ultimii ani, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

„Principalul factor determinant al creş­te­rii volumului de ac­ti­vitate a fost o inten­si­fi­care a relaţiei Vel Pitar cu mai mulţi detai­lişti de an­vergură, adi­că cu un număr mare de par­te­neri atât din zona ma­rilor reţele in­ter­na­ţio­nale, dar şi din cadrul lanţurilor locale“, a ex­pli­cat Dan Tri­fu, vicepreşedinte Vel Pitar, com­panie con­trolată de fondul de investiţii Broad­hurst.

Totodată, şi profitul net al companiei a cres­cut anul trecut de aproape 40 de ori, ajun­gând la 9,9 mil. lei (2,2 mil. euro). Cu toa­te aces­tea, marja de profit a companiei rămâ­ne scă­zută, la sub 3% în condiţiile în care pro­ducătorul a făcut investiţii în echipamente, teh­nologie şi organizare pentru a fi perfor­mant. „Profitabilitatea s-a situat la 2,77% din cifra de afaceri, de mai bine de zece ori sub media industriei europene de profil.