Carrefour face pasul spre 2 mld. euro cu peste 300 de magazine

Autor: Cristina Roşca 29.05.2017
Grupul Carrefour, prezent pe piaţa locală cu mai multe for­mate de magazine, a terminat anul trecut cu afaceri de 8,3 mld. lei (1,85 mld. euro), în urcare cu 10% faţă de anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2008, ultimul an de boom economic. Rezultatul este cifra de afa­ceri cumulată a trei com­panii prin care francezii con­trolează reţeaua de magazine din România - Carrefour Ro­mânia, cea care operează hi­per­marketurile şi pro­xi­mi­tatea, Columbus Operaţio­nal, cea care încă operează re­­ţea­ua preluată de la Billa şi en­­titatea juridică ce admi­nis­trea­ză supermarketurile Market, respectiv Artima. Gigantul francez, prezent pe piaţa locală cu aproape 300 de magazine sub mai multe formate, îşi consolidează astfel a doua poziţie în topul celor mai mari jucători din comerţ, după nemţii de la Kaufland, care încă nu şi-au anunţat rezultatele pe anul trecut. Profitul cumulat a ajuns la 137,9 mil. lei, aproape la acelaşi nivel cu 2015 în contextul în care doar compania Carrefour România a fost pe plus, celelalte două fiind pe pierderi. În 2015 toate trei entităţile juridice postau profit net. Ca număr de salariaţi, francezii s-au apropiat în 2016 de pragul de 15.000 de oameni, consolidându-şi poziţia în topul celor mai mari angajatori din economie.