Concluzia BNR în privinţa eficienţei băncilor: Eficienţa personalului bancar românesc este încă redusă. Digitalizarea optimizează costurile
Autor:
Claudia Medrega
30.05.2017
Eficienţa personalului bancar românesc este încă redusă, în contextul unui grad de intermediere financiară scăzut, un angajat bancar gestionând în medie 1,7 mil. euro, faţă de 15,1 mil. euro la nivelul Uniunii Europene, arată specialiştii de la Banca Naţională în cel mai recent Raport asupra stabilităţii financiare. BNR a analizat în premieră eficienţa angajaţilor din sectorul bancar.
Banca centrală susţine totuşi că în ultimii nouă ani activele raportate la angajat au crescut treptat, de la 1,2 mil. euro/angajat în decembrie 2008, atât pe fondul majorării activelor băncilor, cât şi în urma reducerii numărului de angajaţi, îmbunătăţind eficienţa.
În opinia specialiştilor de la BNR, îmbunătăţirea eficienţei angajaţilor bancari pentru atingerea obiectivelor de profitabilitate ale sectorului bancar presupune în primul rând o creştere a intermedierii financiare pe baze sustenabile, utilizarea beneficiilor tehnologiei, precum şi pregătirea continuă a personalului.
„O creştere prea rapidă a creditării, nesusţinută de condiţii macroprudenţiale sănătoase sau o calitate necorespunzătoare a pregătirii personalului se poate translata în probleme legate de sustenabilitatea creditării. Pregătirea adecvată a angajaţilor poate contribui la reducerea nivelului de neperformanţă, la temperarea nevoii de restructurare a creditelor şi sprijină profitabilitatea pe termen mediu şi lung a băncilor“.