Inginerii Continental din Timişoara au dezvoltat o nouă tehnologie de încărcare a maşinilor electrice

Autor: Bogdan Alecu 01.06.2017

Aceasta poate încărca vehiculul la orice staţie de încărcare, la o viteză de ieşire de până la 800 V şi până la 350 kW.



În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, din toamna acestui an, grupul german Continental va prezenta un sistem care transformă propulsorul electric într-un „încărcător“. Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timişoara, iar specialiştii români au avut responsabilitatea pregătirii din punct de vedere software şi hardware a acestuia.

Pe lângă faptul că acesta poate încărca vehiculul la orice staţie de încărcare, la o viteză de ieşire de până la 800 V şi până la 350 kW, şoferii au şi 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord dacă este cazul. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului să fie folosită pentru încărcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau grătar electric.

„Astăzi, şoferii maşinilor electrice îşi parchează de multe ori maşina într-o staţie care nu le permite să încarce pe atât de repede pe cât şi-ar dori“, a spus Oliver Maiwald, şeful departamentului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental.