Eusediu Margasoiu, Specialist în Marketing, Fondator The Network: Oamenii nu cumpără produse sau servicii, ci percepţia despre ele

Autor: Roxana Rosu 07.06.2017

Restructurările se concentrează pe zona operaţională şi financiară, dar nu este suficient. E nevoie de vectorul de marketing, de interfaţa intre firmă şi cel care ii cumpără produsul sau serviciile, a spus Eusediu Margasoiu, Specialist în Marketing, Fondator The Network, la conferinţa„The Value of Second Chances: poveşti antreprenoriale şi soluţii pentru companii în dificultate”, organizată de ZIarul Financiar şi CITR Group.

"Pepsi a trecut in România printr-o criză, când a ajuns la o cotă de 3%. Compania se scufunda, în 1998, datoriile erau peste cifra de afaceri. Era un culture-clash. În 6 luni, de la 2.700 de angajaţi am ajuns 710, de la 32 de expaţi la 3. A fost nevoie de o operaţie de tăiat cu bisturiul. Era o condiţie necesară, dar nu suficientă. Pepsi făcea blind-tests pe consumatori, cu 2 variante de băuturi tip Cola, şi la sfârşit de ani 90, românii alegeau 68% Pepsi. Dar când nu era blind test, 80% au ales Coca-Cola. Oamenii nu cumpără produse sau servicii, ci percepţia despre ele. Indiferent de industrie. Deci trebuia să reconstruim brandul. Noi putem manipula percepţiile oamenilor, în bine sau în rău. Esenţial în revenirea Pepsi a fost reconstrucţia brandului şi echipa."