Businessul Lidl din România a ajuns la 5,5 miliarde de lei anul trecut

Autor: Mădălina Dediu Panaete 07.06.2017

Discounterul german Lidl a avut anul trecut în România afaceri de 5,57 miliarde de lei (1,23 miliarde de euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe. Practic, businessul Lidl a crescut anul trecut cu peste 850 de milioane de lei (190 mil. euro) în România.

Profitul companiei s-a situat la 217, 7 milioane de lei, în creştere cu 27% faţă de anul precedent. Marja profitului s-a situat astfel la aproape 4%.  Compania a avut în medie anul trecut 4.265 de angajaţi.

Discounterul a intrat oficial pe piaţa locală în 2011, când a preluat reţeaua Plus Discount care număra atunci 107 unităţi. Apoi s-a extins de la zero, aproape dublând reţeaua. În prezent, Lidl are peste 200 de magazine în România şi a anunţat că vrea să ajungă la 300 de magazine, fără a da însă un orizont de timp. Cu aproximativ zece noi magazine planificate să se deschidă până la sfârşitul lui 2017, retailerul urmează ritmul din ultimii câţiva ani. 

Recent, Lidl a anunţat des­chi­derea altor trei magazine în Călăraşi, Piatra Neamţ şi Piteşti, fiecare cu o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, conform celor mai recente date.