Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin: „Burnout şi alte boli ale angajaţilor moderni“

Autor: Ioana Mihai-Andrei 12.06.2017

►„Burnout şi alte boli ale angajaţilor moderni“ este materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămână. Numărul angajaţilor din economiile lumii a scăzut vertiginos după criza financiară, iar volumul de muncă a crescut semnificativ, apăsând pe umerii angajaţilor existenţi. Termeni precum „burnout“ sau „sindrom de oboseală cronică“ au intrat în vocabularul uzual al angajaţilor din toată lumea şi, de câţiva ani, şi în cel al românilor. Echilibrul între viaţa profesională şi cea personală a rămas, în cele mai multe cazuri, la statutul de aspiraţie.

►Un studiu publicat în 2012 de Agenţia Europeană pentru Securitate şi Siguranţă la locul de muncă dezvăluie că 51% dintre angajaţii europeni găsesc stresul drept „obişnuit“ la serviciu. Mai mult, aproximativ o treime dintre ei sunt afectaţi de depresia legată de muncă şi de burnout. Iar acest fenomen se reflectă nu doar în dezechilibrele din viaţa angajaţilor, dar şi asupra productivităţii companiilor: costul zilelor lipsă de la birou ajunge la 94 de miliarde de dolari anual la nivel european. Dar cercetătorii europeni (prin firma de cercetare Matrix) arată că o estimare conservatoare plasează valoarea pierderilor la 600 de miliarde de euro anual. Din această valoare, costurile legate de absenteism şi prezenteism se ridică la 272 de miliarde de dolari, de scădere a productivităţii - 242 de milioane de euro; cheltuieli legate de sănătate - 63 de miliarde de euro şi beneficii sociale - 39 de miliarde de euro.

►Alina Cîrstea se consideră un spirit de artist cu înclinaţie spre ştiinţe exacte. Povesteşte cum pasiunea pentru domeniul modei se află într-o simbioză perfectă cu studiile în domeniul real pe care le-a urmat. Tânăra este fondatoarea Cristallini, afacere din industria modei, cu peste 4 milioane de lei cifră de afaceri, ce se află în plină expansiune internaţională, conform Business Magazin.

►La nivel mondial piaţa de produse de gaming ar urma să se dubleze în următorii trei ani. Marşând pe această tendinţă care se regăseşte şi pe plan local, Kingston a atacat segmentul perifericelor destinate eSporturilor, prin lansarea mai multor produse dedicate amatorilor de jocuri electronice, arată un articol din această săptămână în revista Business Magazin.