Vânzările de produse dermatocosmetice în farmacii au ajuns la 50 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 22.06.2017
Cele mai vândute cinci branduri de dermatocosmetice sunt Avene, Vichy (brand din grupul L’Oreal), Bioderma, Ivatherm şi LaRochePosay.
 
Piaţa dermatocosmeticelor, produse vândute în special în farmacii, a ajuns anul trecut la circa 50 de milioane de euro după un avans de 8% comparativ cu 2015, arată datele din piaţă. Acest segment a avut anul trecut o evoluţie pozitivă, cu o creştere peste cea a pieţei totale, care a avansat mai timid, cu circa 5,6% în 2016. Românii cheltuie anual pe produse cosmetice 816 milioane de euro, valoarea totală a pieţei incluzând atât produsele mass-market, cât şi dermatocosmeticele, vânzările seg­mentului de lux şi pe cele din vânzări directe. Astfel, în total, dermato­cos­me­ticele au o pondere de 6,1%.
 
„Segmentul dermatocosmeticelor creşte an de an, vedem un interes crescut din partea consumatorilor”, spune Ruc­san­­dra Hurezeanu, fondatoarea şi cea care con­­­duce operaţiunile Ivatherm, unul din­tre cei mai mari jucători de pe acest seg­ment. Un avantaj major pentru aceste pro­duse care au un preţ peste medie este faptul că sunt vândute aproape exclusiv în farmacii, un canal de distribuţie cu o imagine foarte bună în piaţă. Mai mult, acest tip de produse vin în unele cazuri şi cu prescripţie medicală, fiind folosite şi în cazul unor afecţiuni ale pielii.