În cursa către 100 de magazine, JYSK şi-a triplat profitul şi aproape şi-a dublat cifra de afaceri
Autor:
Alina-Elena Vasiliu
30.06.2017
Retailerul danez de mobilă JYSK şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 80%, până la 290,5 milioane de lei (64,5 milioane de euro), acesta fiind cel mai mare salt al businessului în ultimii ani. Profitul companiei s-a triplat în 2016, ajungând la un total de 40,5 milioane de lei (9 milioane de euro), potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Dacă în anii anteriori creşterile de la un an la altul erau mai mici de 60%, anul trecut a adus un record în evoluţia companiei, ale cărei afaceri au avut un salt de 81%. De asemenea, profitul se află la cea mai ridicată cotă de până acum, în condiţiile în care în 2011 şi 2012 compania a înregistrat pierderi şi a ajuns treptat pe profit.
„Creşterea semnificativă a profitului a venit atât ca urmare a creşterii cifrei de afaceri a magazinelor existente, cât şi a deschiderii de noi magazine. Am încheiat anul 2015 cu 28 de magazine JYSK în toată ţara, iar la finalul anului 2016 aveam 40 de magazine. De asemenea, profitul net a crescut datorita îmbunătăţirii condiţiilor externe - costul materiilor prime, transportul maritim, un curs stabil euro-dolar -, dar şi a condiţiilor interne - creşterea încrederii clientului, stimularea consumului“, spune Alexandru Bratu, country manager al JYSK pentru România.