În cursa către 100 de magazine, JYSK şi-a triplat profitul şi aproape şi-a dublat cifra de afaceri

Autor: Alina-Elena Vasiliu 30.06.2017
Retailerul danez de mobilă JYSK şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 80%, până la 290,5 milioane de lei (64,5 milioane de euro), acesta fiind cel mai mare salt al businessului în ultimii ani. Profitul companiei s-a triplat în 2016, ajungând la un total de 40,5 milioane de lei (9 milioane de euro), potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Dacă în anii anteriori creşterile de la un an la altul erau mai mici de 60%, anul trecut a adus un record în evoluţia companiei, ale cărei afaceri au avut un salt de 81%. De asemenea, profitul se află la cea mai ridicată cotă de până acum, în condiţiile în care în 2011 şi 2012 compania a înregistrat pierderi şi a ajuns treptat pe profit. „Creşterea semnificativă a profi­tu­lui a venit atât ca urmare a creşterii ci­frei de afaceri a magazinelor existente, cât şi a deschiderii de noi magazine. Am încheiat anul 2015 cu 28 de ma­ga­zine JYSK în toată ţara, iar la finalul anului 2016 aveam 40 de magazine. De ase­menea, profitul net a crescut da­to­rita îmbunătăţirii condiţiilor externe - cos­tul materiilor prime, transportul ma­ritim, un curs stabil euro-dolar -, dar şi a condiţiilor interne - creşterea încre­derii clientului, stimularea consu­mu­lui“, spune Alexandru Bratu, country manager al JYSK pentru România.